Politica 2.0: Sfatul lui Christian Passin pentru politicienii cu blog
Daca sinteti de parere ca puteti transmite un mesaj relevant prin intermediul unui blog, daca aveti blog, puneti mina si scrieti voi. Si asigurati-va ca nu scrie secretara, caz in care doar voi veti avea de pierdut! Daca scrie secretara, mai bine nu mai tineti un blog!
Scurt si cuprinzator.
Politica 2.0: Ralf Guldenzopf, Blueberry Consulting
Cititi mai jos o traducere (si adaptare) a unui fragment din discursul lui Ralf Guldenzopf:
Pe internet, toti sintem invitati in casa unui candidat.
De ce a fost nevoie sa mobilizam electoratul? In Germania, oamenii nu mai intra in partide, nu mai merg la vot. In 2005, am facut un studiu in rindul oamenilor, daca sint interesati sa se implice in campanii. Zece milioane de oameni au raspuns favorabil, dintre care peste 4 milioane pentru partidul nostru.
Oamenii vor sa se implice in ceva ce e important pentru ei, dar nu vor sa vorbeasca despre politica. Asa ca am incercat sa dam oamenilor un spatiu de exprimare, prin urmare am apelat la internet. Trebuia ca in pozele de campanie sa apara oameni cu simbolurile partidului nostru. Ne trebuia un punct de pornire.
Am stabilit ca sint sase pasi care trebuie urmariti: recrutare, inregistrare informatii, pregatirea voluntarilor, actiunea, amintirea si raportarea la oameni (transmiterea rezultatelor, adus multumiri). Daca e sa il citam pe Ed Grefe, oamenii s-au saturat sa asculte, vor sa vorbeasca, de aceea internetul estea cea mai buna forma de media.
Noi am gresit, comparativ cu campania lui Obama, pentru ca nu am scos in evidenta interactiunea cu publicul. Nu am avut video, nu am avut invitatia la implicare pusa la vedere.
Urmatorul pe lista este Christian Passin, Manager pentru Europa de SE al Academiei Politi