Companiile aeriene din UE vor putea opera zboruri către orice oraş din SUA, pornind din orice oraş european, în urma votului prin care PE a aprobat, ieri, Acordul „Cer Deschis“, semnat între UE şi SUA la 30 aprilie 2007. De acelaşi drept se vor bucura operatorii americani, ceea ce va deschide spaţiul aerian european pentru o competiţie transatlantică mai susţinută. Până acum, numai câteva aeroporturi (de regulă, de lângă oraşe foarte mari) de pe cuprinsul UE puteau efectua zboruri către America. În baza Acordului, spaţiul aerian deschis aviaţiei civile din SUA şi UE va deveni unic, încât agenţii economici de pe ambele maluri ale Atlanticului vor putea investi de cealaltă parte, chiar şi pe pieţele naţionale.
Teoretic, o companie americană ar putea oferi chiar şi curse Bucureşti-Cluj, dacă consideră că o atare investiţie ar fi profitabilă. Transportatorii aerieni de mărfuri vor avea dreptul să zboare din SUA spre alte ţări ce nu fac parte din UE sau vor putea participa la programul Fly America, destinat transportului de pasageri şi mărfuri cu finanţarea Guvernului SUA. Companiile europene capătă dreptul de a deţine controlul asupra unor firme de profil americane. Pe de altă parte, UE îşi va menţine dreptul să impună anumite restricţii asupra investiţiilor americane în companii aeriene europene. (B.M.)
Companiile aeriene din UE vor putea opera zboruri către orice oraş din SUA, pornind din orice oraş european, în urma votului prin care PE a aprobat, ieri, Acordul „Cer Deschis“, semnat între UE şi SUA la 30 aprilie 2007. De acelaşi drept se vor bucura operatorii americani, ceea ce va deschide spaţiul aerian european pentru o competiţie transatlantică mai susţinută. Până acum, numai câteva aeroporturi (de regulă, de lângă oraşe foarte mari) de pe cuprinsul UE puteau efectua zboruri către America. În baza Acordului, spaţiul aerian deschis aviaţiei civile di