Numărul elevilor cu medii sub 5 la evaluarea naţională este uriaş, 56.606, adică 33,9 la sută, ceea ce indică un mare deficit de cunoaştere al acestor copii şi obligă Ministerul Educaţiei să lanseze un plan de măsuri pentru ameliorarea rezultatelor, a declarat, luni, ministrul Ecaterina Andronescu, potrivit Mediafax.
"Datele istorice privind numărul candidaţilor la evaluarea naţională indică o problemă alarmantă, respectiv scăderea numărului elevilor din clasa a VIII-a, de la 213.620 în 2011 la 167.100 în 2012. Pe tranşe de medii, în 2012, la evaluarea naţională, au obţinut medii sub 5,00 un număr de 56.606 de elevi, faţă de 38.897 în 2011. De asemenea, în 2012, nivelul pregătirii s-a deplasat spre rezultate mediocre", a mai spus Andronescu.
Potrivit ministrului Educaţiei, 8% dintre candidaţii de la evaluarea de anul acesta au avut medii între 5,00 şi 5,50, 8,1% - între 5.50 şi 6,00, iar 7,8% - între 6,00 şi 6,50.
Ponderea celor cu medii mari este considerabil mai mică, respectiv 5,3% - cu medii între 9,00 şi 9,50, 3,8% - între 9,50 şi 10 şi doar 0,2% cu media 10, a mai precizat Andronescu.
Totodată, ministrul a semnalat faptul că majoritatea mediilor sub 5 aparţin elevilor din mediul rural, tot aceştia având, per ansamblu, cele mai multe rezultate slabe. Unul dintre motivele acestei situaţii poate fi, în opinia secretarului de stat Stelian Fedorca, închiderea unui număr mare de şcoli din mediul rural.
În acest context, Ministerul Educaţiei a făcut public un plan de propuneri pentru ameliorarea rezultatelor la evaluarea naţională.
Astfel, la nivel naţional, ministerul va face analiza probelor de evaluare, în vederea calibrării şi adecvării la programele şcolare şi la nivelul de dezvoltare, dar şi analiza greşelilor tipice de la evaluările naţionale, urmând să avanseze propuneri de programe de formare corespunzătoare, a explicat m