Prima impresie pe care cel mai nou centru comercial deschis in Bucuresti, AFI Palace Cotroceni (Cotroceni Park), le-a lasat-o retailerilor care au inchiriat spatii in cadrul mallului a fost una "buna", potrivit majoritatii acestora, dar influentata mai mult de traficul mare din weekend decat de vanzari.
Daca restaurantele si cafenelele nu au de ce sa se planga, cea mai aglomerata zona fiind cea de food-court, retailerii de imbracaminte si incaltaminte spun ca vanzarile s-au ridicat aproape la nivelul estimat, dar ca nici asteptarile nu au fost foarte mari, tinand cont de contextul economic actual. "Vanzarile din acest weekend au fost bune, dar nu spectaculoase, in conformitate cu estimarile noastre. Nu cred ca se mai pot face vanzari spectaculoase, deoarece suma disponibila pentru cumparaturi a bucurestenilor este cu siguranta mult mai mica decat anul trecut. De asemenea, numarul foarte mare de magazine din Cotroceni 'imparte' aceasta suma disponibila la foarte multi", a declarat pentru ZF Adrian Cazu, directorul de magazine al companiei Benvenuti.
Retailerii vor "vanzari moderate, dar constante"
Cazu crede ca un factor perturbator al deschiderii acestui mall poate fi reprezentat si de promotiile din acest weekend de la principalii concurenti, Plaza Romania si Bucuresti Mall, care au avut program prelungit si numeroase activitati de marketing.
Retailerii amintesc de alte deschideri din ultimul an si jumatate, printre care Baneasa Shopping City si Liberty Center, unde au avut incasari foarte mari in primul weekend, dar unde ulterior reducerile de vanzari au fost semnificative. In prezent, niciun jucator nu mai pluseaza cand vine vorba de estimari, ci prefera vanzari "moderate, dar constante".
"Am avut vanzari bune, asemanatoare celor din centrele cele mai bune din Bucuresti, Bucuresti Mall, Feeria si Unirea Shopping Center. Ramane de