Americanii petrec din ce in ce mai mult timp uitandu-se la televizor si navigand pe internet in acelasi timp, iar 60% dintre acestia desfasoara cele doua activitati in acelasi timp macar o data pe luna, se arata intr-un studiu al companiei Nielsen, citat de Reuters.
Agentia de presa scrie ca rezultatele studiului contrazic temerile ca popularitatea in crestere a internetului va duce la disparitia televizorului. "Frica initiala era ca internetul si clipurile video pe telefonul mobil vor duce la disparitia clasicului televizor, dar datele arata ca utilizatorii se uita la televizor in acelasi timp cu navigatul pe internet", a declarat Matt O'Grady de la Nielsen.
Studiul, care a fost realizat in ultimul trimestru al anului trecut, indica o crestere de 35% a activitatilor de navigare pe internet in acelasi timp cu privitul la televizor, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Americanii petrec in medie 3,5 ore pe luna discutand cu prietenii pe internet in timp ce urmaresc emisiunile preferate la televizor, a mai scris agentia de presa.
Numarul utilizatorilor care se uita la videoclipuri pe telefonul mobil a crescut cu 57% in ultimul an, la 17,6 milioane de la 11,2 milioane, crestere datorata vanzarilor din ce in ce mai mari de smartphone-uri si de aplicatii pentru acestea. Cele mai folosite sunt iPhone, telefoanele dezvoltate de Apple, si cele care functioneaza pe platforma Android, dezvoltata de Google. Cu toate acestea insa, in comparatie cu audienta de la televizor, videoclipurile de pe telefoanele mobile sunt urmarite in medie 4 minute pe luna, arata acelasi studiu.
Studiul mai arata ca americanii se uita acum la televizor 35 de ore pe saptamana. In plus, ei se uita in medie timp de doua ore si la emisiuni TV inregistrate cu aparate de tip recorder video (Digital Video Recorder). Aproximativ 35% din gospodariile din SUA folosesc un