Numai pentru a participa la Raliul Dakar, Mani Gyenes şi Marcel Butuza au scos din buzunar 50.000 de euro. Suma se poate tripla cu restul cheltuielilor din timpul competiţiei. Programul este infernal, iar traseul oferă surprize la tot pasul. Mani şi Marcel nu se dau însă bătuţi în teribila aventură care le seacă puterile, dar şi conturile.
Plin de pasiune, cu ritm, cu energie şi cu o coordonare perfectă între parteneri. Aşa este tangoul, dansul inventat acum mai bine de 200 de ani la Buenos Aires. Caracteristicile se potrivesc perfect şi celui mai dur raliu din lume, care de trei ani încoace pleacă din capitala tangoului. Iar românii Mani Gyenes şi Marcel Butuza fac tot posibilul să rămână în picioare în acest dans-maraton prin pampas, deşert, păduri şi canioane unde comuniunea om-motocicletă trebuie să fie perfectă. Pasiunea însă este principalul motor care îi propulsează pe cei doi. Visul lui Mani este ca într-o zi să devină câştigătorul Dakarului, şi deja piloţi experimentaţi, cu mulţi ani de rally-raid în spate, i-au prezis că va ajunge în top. Pentru acest lucru munceşte un an întreg, participă la diverse concursuri, toate având rol de antrenamente pentru marele Dakar.
Lipseşte de la serviciu pentru curse
Fost mecanic la primul importator KTM din România, Gyenes a găsit înţelegere la şeful său de la firma unde acum este consultant de vânzări, Autonet, şi poate lipsi de la serviciu pentru a-şi îndeplini visul. Pare surprinzător că, deşi este starul rally-raidurilor din România, cu un palmares care nu se compară cu al niciunui alt pilot român în orice ramură a sporturilor cu motor, Mani trebuie în continuare să lucreze într-un birou.
Dar premiile în acest gen de competiţii sunt mici în comparaţie cu costurile. Spre exemplu, câştigătorul Dakarului la clasa moto va primi 25.000 de euro, iar premiile în concursurile de enduro depăşesc rar câte