Preţurile ridicate ale combustibililor şi scăderea traficului ar putea determina companiile aeriene să se orienteze către avioanele economice Ediţia din acest an a celui mai mare târg
Preţurile ridicate ale combustibililor şi scăderea traficului ar putea determina companiile aeriene să se orienteze către avioanele economice
Ediţia din acest an a celui mai mare târg aviatic mondial, Farnborough Airshow, este marcată de criza industriei aeriene care a falimentat peste 20 de companii din sector.
Deşi cei mai mari producători mondiali de avioane comerciale, Airbus şi Boeing, s-ar putea considera norocoşi pentru că în ultimii trei ani au semnat contracte substanţiale, falimentul a peste 20 de companii aeriene le-ar putea da planurile peste cap.
Astfel că, la actuala ediţie a celui mai mare târg aviatic mondial, Farnborough International Airshow, din Marea Britanie, se aşteaptă o serie de anulări ale comenzilor, relatează "Financial Times".
Iar, de această dată, analiştii nu mai speculează cine va câştiga cele mai multe contracte, ci care producător de aeronave va înregistra cele mai multe anulări ale comenzilor deja contractate.
Arabii sunt cei mai mari cumpărători
Cu toate acestea, dorinţa companiilor aeriene arabe de a se extinde i-a ajutat pe producătorii Airbus şi Boeing să semneze încă din prima zi a târgului contracte de miliarde de dolari.
Cel mai mare fabricant de aeronave din lume, Airbus, a anunţat, ieri, o comandă de 11 miliarde de dolari pentru 54 de avioane de la Ethiad Airways. Boeing a încheiat o înţelegere cu aceeaşi companie pentru 45 de avioane. Contractul se ridică la nouă miliarde de dolari.
În plus, producătorul american a mai anunţat o altă comandă în valoare de 3,78 miliarde de dolari primită de la FlyDubai, scrie "Bloomberg". Companiile aeriene arabe ar putea să-şi dubleze flota totală l