Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a elaborat un trei proiecte de acte normativ care vizează aprobarea Procedurilor de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru, formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara comunităţii europene, precum şi a „Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA, achitate de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru”.
Se poate solicita TVA-ul achitat pentru bunurile din România
Începând cu data de 1 ianuarie 2010, persoana impozabilă nestabilită în România, care este stabilită în alt stat membru, neînregistrată şi care nu este obligată să se înregistreze în scopuri de TVA în România, poate solicita rambursarea taxei achitate pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în România.
Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoana impozabilă stabilită în alt stat membru pentru a beneficia de rambursarea TVA în România sunt reglementate de prevederile pct.49 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată” din Codul fiscal.
Având în vedere aceste reglementări legale, a fost necesară elaborarea unei proceduri pentru soluţionarea, de către organul fiscal competent din România a cererilor de rambursare a TVA, depuse de persoanele impozabile stabilite în alt stat membru.
Şi cei din afara UE pot solicita rambursarea
de TVA
Potrivit prevederilor Codului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, persoana impozabilă neînregistrată şi care nu este obligată să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilită în Comunitate, poate solicita rambursarea taxei