Automobilele recuperate de firmele de leasing de la clientii care nu au putut achita ratele lunare au impanzit parcurile auto specializate, platformele logistice de la marginea oraselor sau chiar parcarile mallurilor si ale hotelurilor de cinci stele din Bucuresti.
Companiile de leasing cauta acum clienti pentru cele 10.000 de automobile recuperate in primul semestru al anului, insa cum o tranzactie cu un astfel de automobil se realizeaza dupa cel putin 30 de zile de la publicarea ofertei, masinile trebuie garate fie in parcari, fie in targurile specializate unde chiriile variaza intre 1 si 4 euro pe zi. La aceste tarife, administratorii parcarilor sau ai parcurilor auto inregistreaza venituri lunare de aproape 450.000 de euro.
„Impuls Leasing are incheiate contracte cu dealeri de autoturisme noi si second-hand care detin spatii proprii de depozitare. Compania nu are spatii proprii de depozitare a bunurilor recuperate", a spus Alexandra Tolescu, marketing manager Impuls Leasing.
In prezent compania are in stoc 500 de autovehicule recuperate, din care 85% reprezinta autoturisme provenite din recuperari de la clienti care nu si-au mai putut achita ratele.
Bani din chirii
Firmele de leasing care nu dispun de parc auto propriu recurg la targurile specializate, care aduc garantat clientela.
Este cazul companiilor care au adus in targul de automobile rulate Autovit circa 250 de masini.
„Avem un program prin care incercam sa aducem aici companii care au spre revanzare automobile second-hand. Circa 10% din totalul locurilor de parcare sunt ocupate de trei firme de leasing", a declarat Nicolae Ragalie, directorul general al Autovit, cel mai mare targ de autoturisme second-hand din Capitala.
Ragalie nu a oferit informatii despre tarifele de inchiriere, insa potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii