Guvernul bulgar are veşti proaste pentru românii care-şi cumpără maşini mai ieftine decât taxa de înmatriculare: tarifele pentru autoturismele vechi şi poluante se vor scumpi.
Paradisul înmatriculărilor ieftine din Bulgaria are zilele numărate. Ministrul Finanţelor de la Sofia, Simeon Diankov, a anunţat că, din 2012, proprietarii de maşini vechi şi poluante vor plăti taxe foarte mari pentru înmatriculare. Vestea este foarte proastă pentru zeci de mii de români care au profitat deja sau au de gând să o facă taxele de câteva ori mai mici de peste Dunăre. De obicei, astfel de maşini sunt vechi şi ieftine. De exemplu, pentru un Jeep Grand Cherokee, cu motor de 5.210 cmc, înmatricularea costă, în Bulgaria, 700 de euro. În funcţie de anul de fabricaţie, înmatricularea unui astfel de model în România urcă ameţitor, şi la 8.200 euro. Pentru un VW Golf 1,9 TDI, din 1994, de 90 CP, cu aer condiţionat şi ABS, înmatricularea în România costă 2.660 de euro, la un preţ de achiziţie, din Germania, modic, de doar 1.990 euro.
Promoţia 650
Firmele care înmatriculează în Bulgaria au acum şi oferte speciale, prin care promit înmatricularea, cu numai 650 de euro, a oricărui autoturism, din orice ţară, indiferent de norma de poluare sau de capacitate, fie el şi cu volan pe partea dreaptă. "Pentru această sumă se asigură documente de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, factură, bon fiscal). Se întocmeşte şi o procură, între un cetăţean bulgar şi cumpărătorul român, prin care acesta din urmă are dreptul a folosi automobilul", ne-a explicat reprezentantul unei societăţi specializate. În preţ intră şi ITP-ul, asigurarea obligatorie, impozitul pe un an, precum şi taxa eco, în valoare de 110 euro, instituită în Bulgaria. Întreprinzătorii se laudă că astfel de operaţiuni durează numai o zi. Anual se vor mai plăti circa 150 de euro, pentru asigurare