Sorin Roşca Stănescu / Foto: Dragoş Stoica / Jurnalul Naţional Odata cu cei cativa centimetri de zapada care au cazut din cer si odata cu viscolul, romanii au descoperit cu nespusa bucurie cum, in acest sezon, locul regilor asfaltului a fost luat de regii zapezii. E adevarat, de multe ori sunt aceiasi. Numai ca zapada e mai buna, se va vedea, decat asfaltul. In ceea ce priveste zapada, imbogatirea e mai rapida, mai sigura si controlul infinit mai greu de facut. Dar, si intr-o parte si in alta, buni de plata sunt din nou cetatenii. In acest caz, unii dintre ei au ghinion si platesc chiar cu viata. Descoperim, astfel, o fata noua a regimului Traian Basescu. Inca si mai hidoasa.
Grupul Antenelor a facut o descoperire extrem de interesanta. Pe care nimeni nu a avut curajul sa o infirme. In Romania, in comparatie cu Finlanda, costul intretinerii pe timp de iarna a unui kilometru de autostrada este de 4 ori mai mare. Sa observam, inainte de a dezbate aceasta informatie, cateva detalii semnificative. Primul, si cel mai important, este ca aproape in exclusivitate, cel putin la nivel national, contractele pentru deszapezire sunt "castigate” de catre aceleasi firme care au turnat atat de prost asfaltul. Ceea ce in Finlanda nu se intampla. A doua observatie este ca acolo lupta cu nametii este, cu certitudine, mult mai grea decat in Romania. Cu cat ne apropiem mai mult de Polul Nord, cu atat exista un strat mai mare de zapada. Iar viscolul este mai puternic. In nordul Finlandei in special, iarna, cu zapada abundenta, poate dura 6 luni. In Romania, cand si cand, din an in Paste, avem cateva zile de genul celor pe care le traversam acum. In al treilea rand, pretul despre care vorbim de 4 ori mai mare in Romania se raporteaza la autostrazi. Ori noi autostrazi nu prea avem. Si, in consecinta, platim pentru drumuri nationale de 4 ori mai mult pentru un kilometru de drum nationa