În 2010, filmul „Poziţia copilului“ a fost respins de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), cu nota 6,34. După câteva luni, producătorii începeau să lucreze, cu finanţări strânse pe cont propriu, la pelicula care avea să primească „Ursul de Aur“ la Festivalul de Film de la Berlin
În discursul său de pe scena Galei Festivalului de la Berlin, de după anunţarea „Ursului de Aur“, Ada Solomon, producătoarea filmului „Poziţia copilului“, a atras atenţia asupra slabei susţineri din partea statului român în ceea ce priveşte producţia cinematografică: „Politicienii români ar trebui să fie mai atenţi faţă de cinematografia română şi de cineaştii români, care sunt nişte ambasadori extraordinari pentru România“.
Întoarsă în România, producătoarea a ţinut să sublinieze încă o dată potenţialul filmelor autohtone: „Cinematografia românească este cel mai bun brand de ţară pe care îl avem în acest moment şi pentru ea se cheltuiesc mult mai puţine milioane decât se cheltuiesc pentru diversele campanii legate de brandul de ţară“, a declarat Ada Solomon, pe Aeroportul „Henri Coandă“ din Bucureşti.
Respins la concurs
Filmul „Poziţia copilului“, recompensat sâmbăta trecută cu „Ursul de Aur“ la Berlinală, a fost respins de la finanţare în 2010, în urma concursului organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC). Juriul a notat scenariul scris de Răzvan Rădulescu şi de Călin Netzer cu nota 6,34. În acel an, cea mai mare finanţare de la CNC obţinea filmul „Despre oameni şi melci“ al lui Tudor Giurgiu (1.635.000 RON).
Al doilea buget ca mărime (1.561.841 RON) era acordat lui Sergiu Nicolaescu, pentru filmul „Ultimul corupt al României“, deşi scenariul acestuia se situase pe locul nouă în clasamentul concursului. Filmul lui Nicolaescu nu a obţinut niciun premiu şi nu s-a bucurat nici de succes de box-office: a avut în total 13.195 de s