Agenţiile de presă trebuie să facă faţă atât provocării noilor tehnologii, cât şi constrângerilor financiare determinate de vânzarea produselor pe bază de abonament. Este concluzia participanţilor la masa rotundă organizată în cadrul Zilei Agenţiilor de Presă, discuţie moderată de directorul general al agenţiei Mediafax, Cristian Dimitriu.
La masa rotundă au mai participat redactorul-şef al agenţiei RADOR, Carmen Ionescu; Cătălina Chelu - redactorul-şef al agenţiei NewsIn, Anca Teodorescu din partea AFP România şi Nicolae Dascălu, directorul Centrului de presă Basilica.
Cristian Dimitriu a prezentat evoluţia Mediafax în domeniul multimedia, subliniind că agenţia s-a ghidat, încă de la fondare, pe modelul agenţiilor internaţionale precum Reuters şi AFP: "Fără a investi în tehnică, nu vom reuşi niciodată", a punctat acesta, prezentând modul de acoperire (foto, video şi montaj multimedia) al mitingului de pe 19 mai. Dimitriu a subliniat că, pe lângă clienţi din mass-media, Mediafax are parteneri şi din zona business. "Sunt zone de business care, în viitor, vor aduce venituri şi care ne vor face să menţinem standardele iniţiale", a declarat Dimitriu, remarcând că "jurnaliştii tradiţionali se cam feresc de zona online. Jurnalismul online este privit ca o anexă".
Cătălina Chelu a adus în discuţie faptul că fluxul video al NewsIn s-a bucurat de multă atenţie, în condiţiile în care agenţia a fost afectată de criza financiară: "A trebuit să ne concentrăm pe lucrurile esenţiale. Fluxul video a fost unul dintre produsele care s-au bucurat de succes".
Un alt subiect abordat în timpul întâlnirii a fost problema drepturilor de autor. "Noi trăim din vânzarea de conţinut. Legea drepturilor de autor nu ne avantajează", a spus Cristian Dimitriu, adăugând că, în acelaşi timp, agenţiile de presă trebuie să aibă o deschidere către tehnologiile de ultimă oră. @N_P