La sfârşitul săptămânii trecute, în Poiana Braşov a avut loc cel de al XIII-lea Congres Naţional de Drumuri şi Poduri, în cadrul căruia s-au reunit reprezentanţi ai regionalelor de Drumuri şi Poduri din ţară, dar şi firme de profil. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu (foto), nu a putut fi prezentă la eveniment, însă le-a transmic drumarilor un mesaj din care reiese în special faptul că în ultimii ani s-a făcut „o greşeală evidentă pentru dumneavoastră, dar care la nivel politic n-a fost înţeleasă, şi anume întârzierea execuţiei reparaţiilor”.
„Aceasta înseamnă că ar trebui făcute reparaţiile când drumul dă primele semnele de degradare, atunci când lucrările de remediere a defectelor sunt mai ieftine. Când facem reparaţii la un drum aflat într-un stadiu ridicat de degradare, costurile pentru aducerea drumului la nivelul iniţial sunt foarte mari. Dar niciodată nu reuşim să alocăm bani suficienţi, de obicei alocăm sume mult, mult mai mici şi atunci reparaţia nu face decât să ridice aparent nivelul calitativ al drumului respectiv, fără a realiza aducerea lui la stadiul iniţial. Concluzia este că alocăm aproximativ aceeaşi bani pentru a avea în permanenţă drumuri proaste”, susţine ministrul Anca Boagiu.
Totodată, ministrul Transporturilor spune că dacă s-ar reuşi alocarea unor sume foarte mari, pentru a aduce drumurile la un nivel ridicat de calitate, şi după aceea alocarea anual, trimestrial, a sumelor necesare mentinerii acestora la nivelul de calitate iniţial „am rezolva problema, cel puţin a drumurilor naţionale din România”. La sfârşitul săptămânii trecute, în Poiana Braşov a avut loc cel de al XIII-lea Congres Naţional de Drumuri şi Poduri, în cadrul căruia s-au reunit reprezentanţi ai regionalelor de Drumuri şi Poduri din ţară, dar şi firme de profil. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu (foto), nu a putut fi prezentă la eveniment, însă le-a tra