Site-urile web incearca din greu sa atraga advertiserii, acesta fiind simptomul incetinirii unei cresteri tumultuoase in trecut a segmentului de publicitate online.
"Publisherii web sunt mult mai flexibili, deoarece incearca sa atraga cat mai multi bani", a declarat Nigel Morris, director executiv la Isobar, o agentie de publicitate digitala detinuta de Aegis Group cu sediul in Londra, scrie International Herald Tribune.
Pana recent, banii proveniti din publicitatea prin internet reprezentau mai degraba o provocare. Cu o crestere de 30% a incasarilor din publicitate, toti antreprenorii - de la companiile Web 2.0 pana la gigantii din media traditionala - au incercat sa obtina cat mai multi bani din acest segment.
Unii analisti credeau ca publicitatea online ar putea fi chiar imuna la efectele crizei globale a pietei de creditare. Acum insa este un lucru cert faptul ca publicitatea online este afectata puternic de scaderea activitatii economice.
"Ceea ce se intampla in sectorul financiar trage in jos intreaga economie mult mai rapid decat ne-am fi asteptat acum cateva luni. Este cu siguranta o previziune aspra comparativ cu situatia din ultimii ani", a declarat Ian Maude, analist la Enders Analysis din Londra.
Declinul a inceput in Marea Britanie, tara cu cea mai mare piata de publicitate online. Aproximativ 20% din cheltuielile de publicitate britanice sunt pe internet, dublu fata de media din restul lumii. Veniturile din publicitatea online in Marea Britanie sunt aproape la fel de mari ca cele din Germania, Franta si Italia la un loc.
Cheltuielile din acest segment vor creste cu pana la 18,5% anul acesta in Marea Britanie. Conform estimarilor Ender Analysis, majoritatea profiturilor merg intr-o singura categorie de publicitate: reclamele contextuale care sunt vandute de catre Google si alte motoare de cautare si care core