Nu stiu prin ce peripetii au mai trecut cu turneul lor din 2008, al treilea in aceasta formula, strabatand Romania profunda. si nici nu am vrut sa aflu detalii picante pana la incheierea turneului prin peste 20 de orase din tara.
Ceea ce stiu este ca au parcurs tara in lung si-n lat, asumandu-si din nou rolul de misionari ai muzicii clasice intr-o tara care iti da senzatia ca este tot mai agresiv dominata de mitocanie si prost-gust. Energia cu care Romanian Piano Trio isi duce gandurile mai departe inspre fapte ne face sa mai credem in ideea ca aparentele sunt doar foarte strident colorate, dar ele nu acopera intrutotul realitatea. Au fost insotiti in turneul lor de o serie de parteneri privati, care i-au ajutat sa-si creeze o imagine moderna si convingatoare si au sustinut financiar turneul (nu s-a apelat la bani de la stat nici de aceasta data). Parteneri publici au existat doar in domeniul media (TVR Cultural, Radio Romania Cultural si Radio Romania Muzical), acestia onorandu-si practic cartea de vizita prin astfel de parteneriate "de misiune". Cei trei muzicieni au strabatut tara doua luni si jumatate, incheindu-si periplul la Bucuresti, cu un recital sustinut chiar de Ziua Nationala la Ateneul Roman si cu un concert alaturi de Orchestra Nationala Radio avandu-l la pupitru pe Christian Badea, avand ca vedeta Triplul concert pentru pian, vioara, violoncel si orchestra de Beethoven.
Minunata scriitura a acestui concert aduce in fata personalitatile solistice clar individualizate, si totusi superb armonizate, ale celor trei componenti ai Romanian Piano Trio: pianistul Horia Mihail, sobru, plin de spirit si sigur pe el, violoncelistul Razvan Suma, avand posibilitatea de a-si evidentia caldura sunetului si virtuozitatea in postura de lider oferita de scriitura si violonistul Alexandru Tomescu, ale carui dezinvoltura si anvergura solistica il fac