Evenimentul CSR 2012: The new geography of CSR & Sustainability, organizat de Medien Conferences şi SAGA Business & Community, în parteneriat cu Orange şi Henkel Romania, cu sprijinul Unilever, Ogilvy Public Relations Worldwide, LifeCare, Graffiti PR, CSRmedia, Ericsson, IMM Romania, Sodexo şi InfoMediu Europa, a luat în dezbatere ultimele tendinţe de pe piaţa responsabilităţii sociale corporative. Ajunsă la a şaptea ediţie, Conferinţa de Responsabilitate Socială a avut loc pe data de 19 octombrie, la hotelul InterContinental din Bucureşti. „Dacă ai o strategie de CSR bună, ai o imagine de business bună. Clienţii decid asupra preţului, costului serviciilor, dar iau în calcul şi cât de responsabili suntem", spune Yves Nissim, Deputy Chief CSR Officer al Orange Group. Chiar dacă analiştii estimează valoarea unei companii bazându-se doar pe indicatorii financiari, valoarea reală este greu de estimat. Informaţiile extrafinanciare, inclusiv CSR, contribuie la definirea valorii reale a unei companii, iar investitorii pot aprecia pozitiv o companie pe baza datelor nefinanciare, afirmă Nissim. „Prima definiţie a CSR este «Fă bine ceea ce ştii să faci!», şi asta se răsfrânge asupra anagajaţilor, prin transparenţă, asupra acţiunilor noastre de CSR", spune Nissim.
Lavinia Toma, Head of Corporate Communication, Henkel Romania, susţine necesitatea autoresponsabilizării în faţa problemei resurselor naturale în scădere.
„În prezent consumăm mult mai mult decât poate planeta să ofere, iar dacă vom continua aşa, până în 2050 vom avea nevoie de cinci planete... O dată cu încălzirea globală, este extrem de important un target al fiecărui individ în ceea ce priveşte emisiile de carbon şi consumul responsabil", spune Toma. Eugenia Deaconu, Public & Corporate Affairs Manager, Sodexo, susţine că, din 2009, Sodexo şi-a asumat programul Better Tomorrow Plan, programul