Pretul materialelor pentru constructii s-a majorat cu 20% in ultimii trei ani, estimeaza Daniel Guzu (foto), proprietarul Duraziv – unul din cei mai importanti jucatori pe piata de profil.
„In ultimii trei ani pretul materialelor de constructii pentru finisaje s-a majorat cu 20%. Costurile acestea nu s-au reflectat in buzunarele consumatorilor finali deoarece atat producatorii din piata cat si distribuitorii au desfasurat campanii promotionale intense in acest interval, ceea ce a condus ca pretul manoperei sa scada considerabil”, sustine antreprenorul roman.
Costurile produselor pentru finisaje au crescut in ultimii trei ani in medie cu 5-7% pe an, ceea ce se traduce printr-o crestere totala de 20% in ultimii ani, a mai precizat Guzu.
"Factorii care au dus la cresterea preturilor sunt scumpirea materiile prime, a utililtatilor si combustibililor, precum si evolutia cursului valutar. Paradoxal este faptul ca preturile la produse au crescut, dar costurile de finisare a unei locuinte au ramas cam la acelasi nivel din 2009”, precizeaza Daniel Guzu.
In acest interval a existat o cerere mai scazuta pentru produse de finisaj. Producatorii si distribuitorii din aceasta piata au apelat intens la promotii ca mecanism de atragere a clientilor. Asadar, cresterea preturilor a fost de multe ori compensata de promotii.
Totodata, costurile actuale de finisare sunt determinate si de scaderea pretului manoperei la meseriasi.
Ultimii trei ani au avut un efect pozitiv in ceea ce priveste alegerea finisajelor, accentul acordat calitatii produselor fiind unul superior.
„De la an la an se observa o evolutie pozitiva in ceea ce priveste optiunile cumparatorilor, fie ca acestia sunt consumatori finali sau firme de constructii”, declara Daniel Guzu. Evolutia pozitiva consta practic in achizitionarea si mai ales informarea legata de produsele de cali