Ministerul Educatiei Nationale (MEN) si sindicatele din preuniversitar au cazut de acord, aseara, 21 ianuarie, pentru modificarea Legii educatiei nationale (Legea 1/2011) astfel incat aproape 40.000 de invatatori si educatori, care nu se mai regaseau intre functiile didactice prevazute de actul normativ, sa fie pastrati in sistem. Concret, documentul are drept obiectiv clarificarea situatiei cadrelor didactice care ocupa functiile de educator/educatoare sau invatator/invatatoare, se precizeaza intr-un comunicat remis de MEN.
"Prevederile art. 247 din Legea nr. 1, intrata in vigoare in luna februarie 2011, scoteau in afara legii functiile didactice de educator/educatoare si invatator/invatatoare. Astfel, se anula o traditie de un secol a invatamantului romanesc, fiind unanim recunoscut faptul ca scoala normala si, mai tarziu, liceul pedagogic au format dascali de mare valoare, o categorie profesionala deosebit de importanta in comunitate . Ca urmare a art. 247 din legea mai sus mentionata, 39.730 de invatatori/invatatoare si educatori/educatoare nu se mai regaseau intre functiile didactice prevazute de lege si, mai mult, prin aplicarea ad litteram a prevederilor in vigoare, acestia se aflau in situatia de a nu mai putea fi mentinuti in sistem", se arata in comunicatul MEN remis la finalul intalnirii cu sindicatele.
In acelasi timp, arata MEN, continutul art. 248, alin. (3), din Legea nr. 1/2011 creeaza confuzie intre notiunile de competente profesionale dobandite formal, informal sau nonformal si studii de specialitate, specifice invatamantului superior. De asemenea, alin. (3) este in contradictie cu alin. (1) si alin. (2) ale aceluiasi articol, care prevad conditiile minime necesare pentru ocuparea unei functii didactice.
Potrivit MEN, aplicarea ad litteram a Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului (OM