Construcţia nouă îndeplineşte condiţiile impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Terminalul, care trebuia să fie terminat anul trecut, în noiembrie, are 24 de porţi de îmbarcare, 15 pasarele şi 2.000 de locuri de aşteptare şi a costat 60 de milioane de euro.
Lucrările la noul spaţiu al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“ din Bucureşti au început în urmă cu doi ani, în vara anului 2009. Finalizarea construcţiei era programată să se încheie în luna noiembrie a anului trecut, la timp pentru aderarea României la spaţiul Schengen. Cu toate acestea, terminalul este operaţional abia de astăzi.
CLICK PE IMAGINI PENTRU GALERIE FOTO CU TERMINALUL EUROPEAN
Investiţie în condiţii
Această nouă construcţie este parte din Faza a III-a a programului „Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti“ şi odată cu finalizarea ei s-a încheiat şi această parte a renovărilor de pe aeroportul bucureştean.
Pasagerii pot afla informaţiile despre călătorii foarte uşor
Investiţia făcută pentru a realiza acest terminal la standardele europene impuse de spaţiul Schengen a ajuns la 60 de milioane de euro. Practic, banii au fost folosiţi pentru modernizarea saloanelor de aşteptare, dar şi în extinderea şi mărirea fostului terminal. Numărul porţilor de îmbarcare a crescut de la nouă la 24 şi numărul pasarelelor utilizate pentru îmbarcare şi debarcare a ajuns de la doar 5 la 15.
"În perioada următoare există dorinţa mai multor companii de a veni să opereze pe aeroportul Otopeni. Practic, în acest moment, la Otopeni operează 38 de companii aeriene. Acestea deservesc 11 destinaţii interne, 51 de destinaţii externe, prin curse regulate, şi şapte destinaţii externe prin chartere", a spus Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor.
CITEŞTE ŞI:AMÂNARE Încă trei ani de