Lipsa unui plan eficient de lucru, petrecerea timpului pe reţelele sociale şi săritul peste mesele principale ale zilei scad productivitatea angajaţilor.
Obiceiul de a ne bea cafeaua împreună cu colegii, verificarea e-mailului personal sau a contului de Facebook, discuţiile pe messenger cu prietenii la scurt timp după ce am ajuns la muncă ne fac să ne pierdem energia cu lucruri neimportante, în loc să ne concentrăm să realizăm sarcinile zilnice. Dimineaţa este perioada din zi când suntem cel mai productivi. De aceea, specialiştii ne sfătuiesc să profităm la maximum de aceste ore.
„Dimineaţa, când ajungem la muncă, este bine să ne facem o listă cu priorităţile din ziua respectivă. Nu este grav dacă, la sfârşitul zilei, realizăm că nu am făcut tot ce ne-am propus. Conform principiului lui Vilfredo Pareto (sau principiul 80/20), 80% din obiective sunt atinse cu 20% din mijloace, adică din toate lucrurile pe care le realizăm într-o zi, doar 20% contează într-adevăr. Acele 20% produc 80% din rezultatele noastre", explică Eduard Ezeanu, consilier în carieră.
„În fiecare dimineaţă când ajung la serviciu, înainte să deschid calculatorul, merg să beau cafeaua, apoi citesc presa 15 minute. La ultima şedinţă, şefa mea
mi-a spus că, din cauza acestor obiceiuri, încep programul mai târziu decât restul colegilor, motiv pentru care vin la serviciu mai devreme cu o jumătate de oră în fiecare zi", spune Maria, 32 de ani, contabilă.
Stăm patru ore pe chat
Specialiştii atrag atenţia că şi în cursul zilei, o serie de activităţi ne distrag atenţia de la realizare sarcinilor de serviciu. Un studiu efectuat anul trecut de bestjobs.ro, care a inclus 6.572 de utilizatori, a constatat că aproape jumătate dintre angajaţi accesează reţelele sociale la locul de muncă. La întrebarea „Cât timp stai pe Yahoo!Messenger sau Facebook la muncă?", 35% din angajaţ