În noaptea dintre ani, din mâinile românilor nu va lipsi paharul de vin spumant, chiar dacă în urma celor trei ani de criză ne permitem tot mai rar o asemenea desfătare. Sursa: SHUTTERSTOCK
Într-un an nou nu se trece fără un pahar de "şampanie" în mână. Revelionul este aşteptat cu sufletul la gură şi de producătorii de vin spumant, deoarece în acestă perioadă vânzările se dublează, chiar dacă o familie nu cumpără mai mult de una-două sticle.
"Preţul este un factor important în decizia de cumpărare, iar românii sunt dispuşi să plătească, în medie, pe o sticlă de vin spumant între 8 şi 20 de lei", a declarat, pentru EVZ, Emil Popescu, preşedintele producătorului Zarea.
Deschidem 4-5 milioane de sticle de "şampanie" pe an
În preferinţele românilor se află vinul spumant demisec, care are o cotă de piaţă de 45%.
Însă, potrivit lui Romulus Dascălu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Industriei Alcoolului şi Băuturilor Alcoolice Garant, "consumatorul s-a mai deşteptat, astfel că au început să crească vânzările şi pe seci".
De asemenea, românul a început să evite spumantele cu fructe. Potrivit lui Dascălu, în România nu se vând mai mult de 4-5 milioane de sticle de vin spumant într-un an. O caracteristică a şampaniei este că poate fi consumată în combinaţie cu aproape orice fel de mâncare.
Cunoscătorii recomandă ca, atunci când este servit ca aperitiv, vinul spumant să fie sec. Însă, dacă acompaniază desertul, poate fi şi demisec. Sticla nu trebuie pusă în frigider decât cu jumătate de oră înainte de a o deschide, deoarece umiditatea din frigider şi vibraţiile acestuia pot deteriora aroma băuturii.
Şampania îşi are originea în regiunea Champagne din Franţa, însă a devenit, în timp, o băutură tot mai populară în întreaga lume. Totuşi, doar producătorii din regiunea franceză pot utiliza acest termen.
Cei din alte regiuni sau st