Derivat din Fiat 500, modelul a primit un motor de 1.4 litri, care dezvoltă 135 CP, şi un cuplu de 206 Nm, în modul Sport de exploatare. Adăugaţi acestor valori o masă de numai 930 de kilograme şi veţi avea mai bine reprezentarea unei explozii mici, dar devastatoare. Cam aşa se prezintă Abarth 500, cu o intensitate maximă ce se traduce prin cele 7,9 secunde până la atingerea a 100 km/h. Nu e o valoare ieşită din comun pentru o maşină, dar pentru un kart cu acoperiş, da!
În plină globalizare a pieţei auto, încercările de păstrare a identităţii mărcilor sunt tot mai rare. Dincolo de logo-urile firmelor, cam toate maşinile au ajuns să ofere aceleaşi lucruri pe segmentele unde se bat cu concurenţa. Pe un asemenea fond, un test cu Abarth 500 este ca o gură de apă într-o oază din deşert. Iar asta pentru că modelul plecat din noul Cinquecento are exact lucrul care tinde să dispară: personalitate.
Nu este nici un secret că Fiat 500 este o maşină cu lipici. Abarth 500 a preluat această calitate a modelului original şi a amplificat-o prin partea frontală mărită, spoilerele modificate, stickerele de pe caroserie şi evacuarea cu două ţevi din spate. Toate acestea atrag imediat privirile automobiliştilor de sex masculin, spre deosebire de suspinele iscate de Fiat 500 cu precădere în rândul sexului frumos. Faţă de Fiat 500, a cărui cea mai puternică motorizare este de 100 CP, Abarth are sub capotă un motor de 1.4 Turbo, care scoate 135 CP, lucrând împreună cu o transmisie manuală în cinci trepte. În regim normal, cuplul este de 180 Nm, dar, odată activat butonul Sport, acesta sare la 206 Nm, în timp ce turbina începe să şuiere de la 3.000 rpm. Ca idee, există şi o variantă de 160 CP!
Cum se traduc aceste cifre în comportamentul lui Abarth 500Ă Maşina este cu adevărat sportivă, de nebănuit dacă te gândeşti la ascendenţa în Fiat 500. Mic şi nervos,