Subscriind la o tehnologie pe aceeaşi filieră cu a monopostului competiţional TS030 Hybrid de la clasa LMP1, pe Toyota Yaris Hybrid R coabitează un motor termic de 1.595 cmc cu două motoare electrice pe spate a câte 60 CP fiecare, sinergie ce coagulează un sistem integral e-4WD hibrid.
Micul Yaris Hybrid R Concept pune la dispoziţie 300 CP la 6.000 rpm şi 420 Nm doar prin aportul motorului pe benzină de 1.6 litri capabil a atinge turaţii maxime de 7.500 rpm. Înjecţia directă pe această unitate se face la o presiune de 200 bari, în vreme ce sistemul turbo care supraalimentează motorul lucrează la 2,5 bari. Noul propulsor cu pedigree sportiv urmează a fi omologat inclusiv pentru cursele FIA din campionatele WRC şi WTCC. Cutia secvenţială este setată a schimba treptele brutal şi cât ai clipi.
De la un comutator, opţiunea din modul “road” suplimentează cu 40 CP, preţ de zece secunde, puterea pe puntea posterioară, în vreme ce în modul “track”, boost-ul din partea motoarelor electrice este de 120 CP, dar pe o durată limitată la maxim cinci secunde. Întocmai ca la bolidul TS030 Hybrid, energia electrică nu este stocată în baterii de acumulatori ce ar îngreuna mult prea mult mica maşinuţă, reducându-i din dinamică, ci aceasta este stocată pe perioade ceva mai scurte în nişte super-condensatori.
Micul hatch în trei portiere beneficiază de un tratament cu un body-kit individualizat, cu o bară având design specific, LED-uri de zi şi un spoiler frontal care în partea inferioară preia forma unui trapez acoperit cu faguri metalici. Interiorul inspirit din lumea curselor aderă la aceeaşi temă cromatică glaciar-marină răsfrântă şi la exterior. Alcantara în culoare albastră acoperă feţele interioare ale portierelor precum şi o parte a bordului iar scaunele Recaro din piele susţin cu fermitate trupurile pe viraje.
Toyota Yaris Hybrid R Concept beneficiază de jante