Abordarea clientilor de talie mare care sunt mai robusti si genereaza o profitabilitate superioara se numara printre obiectivele Bancii Transilvania (BT) pentru anul acesta, conform planului de afaceri pe 2010.
Banca s-a pozitionat pe piata in ultimii ani drept o institutie de credit dedicata firmelor mici si mijlocii, insa acestea au fost cel mai dur lovite de criza, iar BT a resimtit impactul pe masura, asa incat acum incearca o atenuare a dependentei de acest segment de clienti. In 2009, numarul de clienti corporate a crescut cu 3%, ajungand la 11.222, insa rulajul mediu al acestora a scazut cu aproape 10%. De asemenea, peste 43% din depozite au fost atrase de la clienti companii mari.
Pentru atragerea de noi clienti, banca are un plan de sofisticare a fortei de vanzari dedicate companiilor mari.
Totusi, focusul pe IMM-uri va fi mentinut, inclusiv prin lansarea unui tip de credit pentru cofinantarea fondurilor nerambursabile de la UE si a schemelor de ajutor de stat derulate de Ministerul Finantelor. Din strategia de crestere a creditelor cu 17% face parte si un pachet de produse pentru creditarea sectorului agricol si a celui zootehnic. In structura portofoliului de credite pentru persoane fizice cea mai mare pondere o avea la sfarsitul anului trecut sectorul industrial, cu 27,5%, urmat de comert, cu 16,5% si pe locul al treilea de servicii, cu 12,5%. Creditele pentru populatie au o pondere de aproape 42% din portofoliul total. In conditiile persistentei efectelor recesiunii cel putin in prima jumatate a anului, in portofoliul de produse figureaza si "creditul de restructurare".
Dupa ce in 2009 a inchis 19 sucursale care lucrau in pierdere, Banca Transilvania isi propune anul acesta reluarea unui proces de extindere "moderata" a retelei. La sfarsitul lui 2009 avea 515 unitati functionale, operand una dintre primele cinci retele de pe