Romania trebuie sa promoveze in exterior mai mult decat miturile Dracula, Nadia Comaneci sau Hagi, a declarat, joi, la reuniunea anuala a consilierilor economici din reteaua de promovare comercial-economica externa, ministrul Afacerilor Externe, Adrian Cioroianu.
'Romania trebuie sa ofere produse de calitate pentru a putea dezvolta si sustine turismul', a afirmat Cioroianu. De asemenea, ministrul a mentionat ca, pentru promovarea si sprijinirea turismului romanesc, autoritatile trebuie sa realizeze o corelare a actiunilor politice si culturale.
Romania va beneficia, pana in 2013, de fonduri europene de 150 de milioane de euro pentru programe de promovare si informare turistica, prin Programul Operational Regional.
Romania va primi circa 150 milioane euro pentru promovare, prin POR, pana in 2013, banii urmand sa fie utilizati pentru realizarea unui brand national pentru turism, promovarea pietei interne si realizarea unei retele-pilot de centre nationale de promovare.
UE va aloca circa 75 milioane de euro pentru realizarea unui brand national pentru turism si campanii promotionale. De asemenea, pentru dezvoltarea pietei interne prin sustinerea proiectelor de promovare vor fi alocate 15 milioane euro.
Totodata, aproximativ 60 de milioane de euro vor fi utilizate realizarea unei retele pilot de centre nationale de promovare si informare turistica. Initial, pe lista POR au fost incluse Suceava, Baia Mare, Oradea, Arad, Cluj, Ramnicu Valcea, Sighisoara, Bucuresti, Tulcea si Constanta, insa autoritatile vor sa introduca pe aceasta lista toate resedintele de judet.
Potrivit Master Planului privind dezvoltarea turismului romanesc, pietele prioritare externe sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franta, Marea Britanie, Italia si Sta