Reţeta succesului? Un turism de weekend, de discoteci, de fiţe Ciudat: ştirile despre aglomeraţia de la mare sunt însoţite mai întotdeauna de relatările despre gunoaie, poluarea apei,
Reţeta succesului? Un turism de weekend, de discoteci, de fiţe
Ciudat: ştirile despre aglomeraţia de la mare sunt însoţite mai întotdeauna de relatările despre gunoaie, poluarea apei, servicii proaste şi preţuri nesimţite. Şi cu cât se înmulţesc informaţiile din gama horror - creativitatea românească în materie pare să nu cunoască limite -, cu atât urcă şi densitatea de vizitatori pe centimetru pătrat.
Potrivit unei statistici furnizate de poliţia constănţeană, în timpul săptămânii se află pe litoral circa 70.000 de turişti. Şi aici sunt cuprinşi numai cei aflaţi în hoteluri. În sezonul acesta sunt cam cu 20.000 mai mulţi decât în zilele lucrătoare din 2006 şi 2007. Numărul vizitatorilor se dublează însă în weekend, când - evident, nu? - şi preţurile cresc. Cam cu 50%. Patronii îşi freacă mâinile: afacerea zbârnâie.
Foarte bine! Iată că turismul estival şi-a găsit nişa de piaţă: consumatorii cărora le place să stea în hoteluri dubioase, să mănânce prost, serviţi de chelneri aroganţi şi cu ochii după ciubuc, să se înghesuie ca sardelele pe o plajă plină de mucuri de ţigări, să se certe cu vecinul de cearşaf pentru un centimetru de nisip, să le bubuie noaptea creierii în ritmul de house, să stea la coadă la telegondolă - şi pentru toate astea să plătească mult, mult peste cât face.
Merită? Poate, ca să se laude luni, la slujbă: "Am fost în weekend la mare şi am spart o căruţă de bani". După care urmează povestea despre barurile de fiţe, preţurile ameţitoare, animatoarele în bikini şi maşinile bengoase care puteau fi admirate la faţa locului.
Din moment ce clientela se află în continuă creştere, aceasta pare a fi reţeta succesulu