Rădem noi rădem, dar s-ar putea să ne piară răsul. Vorbim de regele Cioabă, de impăratul Iulian, ne amuzăm de toată miştocăraia asta aristocrată rromă (doar ei au dreptul să-şi spună ţigani), dar timpul trece, ăştia se iau in serios şi incep să vorbească in numele intregii populaţii.
Rădem noi rădem, dar s-ar putea să ne piară răsul. Vorbim de regele Cioabă, de impăratul Iulian, ne amuzăm de toată miştocăraia asta aristocrată rromă (doar ei au dreptul să-şi spună ţigani), dar timpul trece, ăştia se iau in serios şi incep să vorbească in numele intregii populaţii.
In toată nebunia declanşată in Italia de crima rromului Romică Mailat, ucigaşul Giovannei Reggiani, la care se adaugă căteva furturi şi tălhării de ultimă oră, se trezeşte şi le roi Cioabă să dezbată chestiunea. "Suveranul" a dibuit retorica europeană şi, garnisit cu vorbe mişto ca discriminare, democraţie, libertate, drepturi ale minorităţilor, incepe să se creadă un reprezentant. Al tuturor. Al rromilor, in primul rănd. Apoi, incurajat de imprejurări, al Romăniei şi, complet aiurea, al Bisericii Romăne. Altfel e imposibil de explicat geneza unei scrisori (comunicat?) semnate la patru măini de roiul Cioabă şi Mitropolitul Ardealului. I-auziţi la compunerea internaţională Cioabă & Streza: "Nu suntem o naţiune de criminali sau de hoţi, aşa cum ne-au băgat pe toţi intr-o oală. Dacă există acel caz nefericit, dorim ca acest om să fie tratat ca un infractor. El oricum nu este un reprezentant al etniei romilor. Ele este un băieş, adică un fel de corcitură. Ţiganii sadea nu ucid niciodată". Â
Iţi stă mintea-n loc. Numai romănii şi corciturile se dedică asasinatelor. Rromii sadea sunt victime. Bun, nu contează, crima e crimă, dar nici să ne ia de tămpiţi. O ţară intreagă trage pentru că romănul de origine rromă Mailat (au scris italienii) a omorăt o femeie " in scop