Adevărul a fost una dintre puținele publicații din România care au avut ocazia să viziteze fabrica Ford de la Craiova înainte de începerea producției de serie a monovolumului B-Max.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!
Fabrica din Craiova este una foarte tehnologizată, aici fiind prezente tehnologii destul de avansate pentru construirea de modele de clasă B. Aici există în total 5 secții, iar în prezent aici muncesc 3.500 de angajați.
Împreună cu oficialii Ford am vizitat secțiile presaj-caroserie, motoare și asamblare finală, dintre toate cea mai impresionantă este secția motoare unde absolut toate echipamentele sunt noi și de ultimă generație. Aici este produs motorul de 1 litru EcoBoost cu trei cilindri care va fi întâlnit pe toată gama de vehicule Ford de la Fiesta și B-Max și până la Mondeo.
Acest motor va fi produs în două variante de putere: 100 și 120 CP. "Vrem să creeăm o capacitate de producție de 300.000 de motoare în acest an", a spus Jan Gijsen, preşedintele Ford România.
Secția de presaj-caroserie este dotată cu 370 de roboți, în timp ce 440 de oameni au grijă ca toate să evolueze conform planurilor.
Ford România lucrează cu 36 de furnizori autohotoni. Dintre aceștia unii se află foarte aproape 8 chiar pe situl fabricii, IAC la Balș, Yazaki la Caracal și 4 în Pitești.
Din păcate, în continuare cei de la Ford sunt nemulțumiți de starea infrastructurii: "Drumurile vor fi un handicap pentru noi, mai ales iarna. Încercăm să determinăm Guvernul României pentru îmbunătățirea infrastructurii care ne va ajuta să optimizăm fluxul producției", a declarat pentru Adevărul, Jan Gijsen.
Fluxul logistic prevede ca marea majoritate a B-Max-urilor ce vor fi produse aici să fie transportate pe mare prin Constanța.
Noutăți despre B-Max
Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna m