Istoria cramelor Garofoli incepe acum peste un secol, undeva la finele anilor 1800. Atunci, Garofoli era doar un producator local. Astazi, Gianfranco Garofoli, proprietarul cramelor si al cincilea descendent al familiei care a inceput afacerea, spune ca moto-ul dupa care se ghideaza este "produse locale vandute in toata lumea".
Astfel ca productia anuala ajunge, dupa 100 de ani de traditie, la circa 2 milioane de sticle de vin care, in proportie de 35-40%, ajung pe piata interna, iar restul merg pe piete externe - cu o concentratie mai mare in partea de nord a Europei. Se imbuteliaza 900 de mii de sticle de Doc Verdicchio dei Castelli di Jesi, 200 de mii de sticle de Rosso Conero si 220 de mii de sticle de Rosso Piceno in fiecare an. Restul productiei il reprezinta vinurile Igt Marche (circa 150 de mii de sticle), vinurile spumante (90 de mii), precum si alte vinuri speciale.
"Din punctul de vedere al cifrelor, Garofoli se mentin pe acelasi nivel cu anul trecut sau chiar cu cel din 2007. Avem relatii de afaceri cu distribuitori mai vechi de 20 de ani in diferite tari. Acei oameni stiu cum sa ne vanda vinurile. Avem clienti istorici, nu doar fideli", a spus Gianfranco Garofoli pentru Dupa Afaceri.
Europa de Est este una dintre pietele in care crede cu tarie, asa ca a venit aici cu gandul sa se extinda. "Este un moment bun pentru extindere, chiar daca e criza economica. Suntem deja in peste 50 de tari din toata lumea. Am inceput extinderea in Europa de Est inca de anul trecut, cand inca nu se instaurase criza", explica Garofoli. "In plus, noi lucram cu calitate. Si cu cantitati mici. Asa ca nu am fost prea afectati. Aceasta parte a pietei se afla inca la locul ei. E adevarat ca am luat si noi niste masuri in acest sens, ca am elaborat o strategie - calatorim mai mult, ne promovam mai intens, facem mai multe parteneriate si ne extindem pe piete noi a