Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 94,4 milioane de lei (22,4 milioane de euro), în scădere cu 2,6% în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
Cea mai mare contribuţie în cifra de afaceri, de 44%, a avut-o segmentul de ticketing, adică de vânzare a biletelor de avion. "S-au remarcat diferenţe importante între diferitele sectoare de activitate. Segmentul de business travel (ticketing) dă semne de revenire atât pe piaţa generală, cât şi la nivelul companiei", a declarat Lucia Morariu, directorul general şi acţionar al agenţiei de turism.
Eximtur a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 27 milioane de euro şi un profit de 414.000 euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Pe de altă parte, turismul extern înregistrează stagnare la cifra de afaceri, iar cel intern, scădere. Deşi numărul turiştilor care au ales sejururi în destinaţii externe este în creştere, vânzările au fost mai mici cu 1% pe fondul scăderii preţurilor la pachetele de vacanţă. Principalele destinaţii vândute la extern au fost: Turcia (peste 25%), Grecia, Bulgaria, Croaţia, Austria, Egipt, Spania.
"Reorientarea turiştilor români către destinaţii externe este determinată în mare măsură de existenţa unui număr mare de curse charter pe destinaţii externe, cu plecare de pe principalele aeroporturi din România", a spus Morariu, adăugând că interesul turiştilor pentru litoralul românesc a fost mai mic anul acesta, pe fondul problemelor majore ale infrastructurii, ce îngreunează ajungerea la destinaţie.
Agenţia de turism Eximtur concurează cu Happy Tour, cea mai mare companie de pe piaţa de profil, Marshal Turism, Aerotravel Lufthansa, Paralela 45 şi alte companii.
Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca a înregistr