Bancherii privaţi de la Bank Gutmann le solicită potenţialilor clienţi, de a căror reputaţie depinde şi imaginea băncii, să le spună care sunt sursele averii pe care vor s-o înmulţească Sursa: SHUTTERSTOCK
La un an de la venirea pe piaţa din România, austriecii de la Bank Gutmann au reuşit să atragă circa 40 de clienţi, cu lichidităţi de peste jumătate de milion de euro.
Frank Lippitt, CEO al Bank Gutmann, spune că banca a început să analizeze extinderea în România în 2008, când primele semne ale crizei financiare apăruseră deja. "Când am venit să prospectăm piaţa din România, în 2008, potenţialii clienţi, care aveau investiţii în imobiliare, ne spuneau: «Am avut un câştig de 100% anul trecut, poţi face mai mult?», iar răspunsul nostru era: «Nu, dar nu credeţi că a venit timpul să vă diversificaţi investiţiile?»", spune Gordian Gudenus, senior Partner al Bank Gutmann. În timpul crizei, clienţii au devenit mai degrabă interesaţi de conservarea averilor decât de maximizarea cu orice preţ a profiturilor. Una din particularităţile pieţei locale este că românii înstăriţi nu ştiu foarte multe lucruri despre transferul averilor către urmaşi. "Cei mai mulţi oameni înstăriţi din România şi-au construit singuri afacerea şi nu au experienţă în a transfera averea la urmaşi", spune Gudenus.
"Cum aţi făcut primul milion?"
Pentru bancă, reputaţia clientului este foarte importantă, pentru că este legată de cea a băncii. Gudenus spune că prima întrebare pe care o adresează potenţialilor clienţi este "Cum aţi făcut primul milion?". Cum administrează bancherii activele de milioane de euro ale clienţilor? "Nu putem preveni viitorul, dar observăm evoluţia acţiunilor şi care este corelaţia dintre burse. În funcţie de datele statistice, încercăm să prevedem evoluţia pe următoarele patru săptămâni. Apoi ne uităm cât risc potenţial ne putem asum