Noile detalii privind timbrul de mediu ridică o serie de întrebări proprietarilor de autoturisme şi mediului de afaceri. Am aflat că va fi vorba de o taxă percepută o singură dată pentru întreaga perioadă de rulare a maşinii, că va fi cel mai probabil achitată de cumpărător şi că se va calcula în funcţie de gradul de poluare. Totodată, doar autotusimele o vor plăti, nu şi vehiculele comerciale, şi nici cele dotate cu motoare electrice şi de tip Euro 6. Sursa: CODRIN PRISECARU
Vestea a bucurat, desigur, producătorii de maşini noi ai căror clienţi nu vor avea de achitat timbrul de mediu sau doar o taxă foarte mică. "Este normal ca Guvernul să emită o taxă care să urmeze principiul respectat în întreaga Comunitate Europeană - poluatorul plăteşte", a spus Constantin Stroie, reprezentant Dacia.
Cum s-ar putea aplica taxa
Pe de altă parte, multele variante de taxe auto apărute până acum, fac ca anunţul că va mai apărea o nouă taxă să îi determine pe proprietarii auto să se ia cu mâinile de cap.
"Acolo unde se aplică, timbrul de mediu este o taxă anuală, care creşte în fiecare an, pe măsură maşina devine mai veche şi poluează mai mult. Faptul că Guvernul vrea o taxă aplicată o singură dată, la cumpărarea maşinii, ne arată că este tot un fel de taxă de înmatriculare, achitată sub forma unui timbru de mediu. Or, ce se întâmplă cu cei care au plătit celelalte variante de taxe, de primă înmatriculare?", a comentat pentru EVZ Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere.
Aceasta spune că ar fi normal ca Guvernul să perceapă anual timbrul de mediu şi să se găsească o formulă de a scuti de la plată, parţial sau total, pe cei care au achitat deja taxa de primă înmatriculare.
Hagiu spune însă că este de apreciat că se renunţă la taxa de înmatriculare şi că va fi respectat principiul poluatorul plăt