Cresterea preturilor la energie si alimente si-ar putea arata fata intunecata in spatiul retail-ului, prin reducerea de cheltuieli ale consumatorilor, arata un raport recent al companiei de cercetare ChangeWave. Este inca o data momentul pentru reducerile retail-erilor, care vor apuca o cota de piata mai mare, anunta firma de cercetare a pietei.
Cheltuielile facute de consumatorii de electronice vor fi slabe pana la sfarsitul anului, potrivit estimarilor. Insa pentru Apple acest sfarsit de an nu va fi atat de sumbru, deoarece se asteapta ca unele produse sa aiba vanzari record, scrie presa internationala.
Rezultatele din august au sugerat o scadere a economiei cu efect asupra cheltuielilor totale a consumatorilor, cu toate ca increderea consumatorilor s-a imbunatatit usor. Compania de cercetare a chestionat 4.416 de consumatori in august, intrebandu-i ce fel de electronice planuiesc sa achizitioneze in urmatoarele 90 de zile. ChangeWave a descoperit ca mentalitatea de cumparare s-a schimbat, cel putin in produsele electronice de consum si pentru divertisment casnic: retaileri precum Wal-Mart si Costco au probabil cotele de piata cele mai mari provenite din lanturile de magazine de electronice cum ar fi Best Buy sau Circuit City, care aparent au preturi bune pentru consumatorii obisnuiti.
Se asteapta ca Best Buy sa ramana retailer-ul de top, 40% dintre respondenti spunand ca planuiesc sa-si cumpere electronicele prin intermediul acestuia in urmatoarele 90 de zile, urmata de Costco (26%), Wal Mart (17%) si Sam's Club (10%). Comparativ cu anul trecut, Best Buy a coborat cu 3 procente, in timp ce Wal-Mart, Costco, Amazon si Sam's Club au urcat cu 6, 5, 5 si respectiv 3 procente.
Cand au fost intrebati de achizitionarea de electronice in urmatoarele 90 de zile, 15% dintre respondenti au declarat ca vor cheltui mai multi bani, in timp ce 34% planuies