Aeronava se numeşte „Elektra One" şi cântăreşte 200 de kilograme, cu tot cu baterii. Avionul poate fi cumpărat cu 80.000 de euro. Inginerul vrea să proiecteze un avion e-taxi, cu şase locuri, prin care să se asigure transportul de persoane între oraşe, pe distanţe de câteva sute de kilometri.
Ceea ce este cu adevărat senzaţional este că avionul, care are un singur loc, funcţionează cu baterii de notebook. Acestea cântăresc 100 de kilograme, iar acumulatorii Li-Ion asigură o autonomie de zbor care variază între trei şi patru ore, la o viteză de croazieră de 160 km/h. La proiectarea acestui avion a contribuit un alt român, Sorin Mateş.
Consum de 6 kw/oră
Aeronava are şi propriul hangar, acolo unde bateriile se încarcă singure, datorită panourilor solare montate pe acoperişul hangarului. Energia acumulată de celulele fotovoltaice este stocată în acumulatori speciali, iar apoi transferată avionului electric. Preţul avionului împreună cu hangarul respectiv ajunge la 100.000 de euro.
Click pe poze pentru mai multe imagini cu avionul electric
„În urmă cu aproximativ doi ani am început proiectarea acestui avion. Am dorit să facem o aeronavă care să aibă consum minim, o greutate cât mai mică şi să fie silenţioasă. Avionul are structură de carbon şi consumă o energie de doar 6 kw/h. Astfel am ajuns să construim «Elektra One», care a primit premiul «Lindberg», la Air Venture 2011, un miting aerian din Statele Unite ale Americii. În momentul de faţă aeronava nu poate fi cumpărată fiindcă nu are certificare, pe care sper să o obţinem până la sfârşitul acestui an. O companie importantă din SUA vrea să facă, după modelul «Elektra One», un avion fără pilot", a precizat Călin Gologan.
Record la Berlin
Până în prezent, „Elektra One" a zburat cel mai mult 300 de kilometri, însă în toamna acestui an se va încerca doborârea acestui pr