"Oazele" de verdeaţă ale oraşului gem de maşini parcate ilegal pe alei. Deşi ar trebui să aibă o autorizaţie şi să plătească o taxă, de cinci ani şoferii intră fără vreo oprelişte. Sursa: ADRIAN SCUTARIU
Aleile sunt pline de maşini, iar parcările teraselor de fiţe se întind pe sute de metri pătraţi. Situaţia e aproape identică în marile parcuri bucureştene: Herăstrău, Tineretului sau IOR. Mai mult, nici reprezentanţii firmelor ale căror maşini de marfă aprovizionează terasele, restaurantele şi chioşcurile "ridicate" în parcuri nu mai plătesc taxa de acces de aproximativ cinci ani, deşi legea prevede că orice autovehicul poate intra doar cu autorizaţie şi trebuie să achite o taxă.
Tot în teorie, Poliţia Comunitară împarte amenzile. Reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale spun că ar trebui "iertate" de taxe doar maşinile de marfă, şi acelea limitat, iar autoturismele mici să nu mai aibă acces deloc în parcurile Capitalei. Reprezentanţii Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) susţin interdicţia, dar spun că nu se poate aplica încă.
Cei 10 lei din teorie
Orice maşină care trece graniţa unui parc sau a unei grădini publice trebuie să aibă autorizaţie şi un acord de principiu din partea ALPAB. Teoretic, orice intrare în parc se taxează cu 10 lei pe zi sau în baza unui abonament lunar în valoare de 150 de lei, potrivit unei hotărâri de consiliu, care este în vigoare din iulie 2004.
Numai că şoferii şi autorităţile au ţinut cont de hotărâre un singur an. Din 2005, nimeni nu a mai trecut pe la primărie să plătescă taxa, iar cei amendaţi pentru intrare frauduloasă pot fi număraţi pe degete.
"N-am mai avut nicio cerere de autorizare de acces cu autoturismul în parcuri, începând cu anul 2005. Totuşi maşini intră, şi cu marfă şi din acelea mici. Nu e OK. Încercăm să simplificăm acord