Podiumul a fost completat de Alfa Romeo Giulietta şi de Opel Meriva
În ciuda aşteptărilor destul de mari ale presei locale dar şi străine privind clasarea în topul final al competiţiei "Maşina Anului 2011", Dacia Duster a obţinut doar ultimul loc, al şaptelea.
Duster, prima maşină produsă în România care s-a calificat în finala concursului organizat de COTY, a obţinut 132 de puncte faţă de 257 cât a avut câştigătorul, Nissan Leaf, prima maşină electrică prezentă în vreo finală a acestei competiţii. Juriul este format din 58 de membri, jurnalişti de specialitate, care provin din 23 de state europene. România are un singur reprezentant în acest juriu.
"Mă surprinde rezultatul obţinut de Duster. Mă aşteptam să se claseze între primele trei locuri. Punctajul slab cu care a fost cotată maşina românească îl pun pe seama accentelor patriotice ale juriului. De exemplu, italienii sau germanii nu ar vota în favoarea unei mărci, alta decât cea sau cele din ţara lor", a declarat Dan Vardie, singurul român care face parte din juriul acestei competiţii, citat de Mediafax.
Podiumul a fost completat de Alfa Romeo Giulietta, cu 248 de puncte şi de Opel/Vauxhall Meriva, cu 244 de puncte.
În ceea ce priveşte câştigătorul competiţiei, modelul Leaf de la Nissan, preşedintele juriului, Hakan Matson, a declarat că "juriul a recunoscut astăzi că Nissan Leaf este o reuşită pentru ceea ce înseamnă maşina electrică. Este primul vehicul electric care egalează în multe aspecte maşinile «convenţionale»".
În clasamentul european al mărcilor, Dacia se află pe un foarte bun loc patru în ceea ce priveşte dinamica înmatriculărilor în primele zece luni ale acestui an. În perioada ianuarie-octombrie 2010 în Europa au fost înmatriculate aproape 214.000 de maşini cu sigla Dacia, în creştere cu 10,5% faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultate mai bune, în ce