* Interviu cu Radu Florescu, preşedintele Uniunii Agenţiilor de Publicitate
Industria de advertising s-a înjumătăţit, din 2008, după cum ne-a spus Radu Florescu, preşedintele Uniunii Agenţiilor de Publicitate, care ne-a precizat, în cadrul unui interviu, că, în ultimii ani, acest sector a suferit un impact puternic din care publicitatea tradiţională a avut de suferit.
Potrivit domniei sale, factorii care au influenţat piaţa publicităţii sunt criza economică, reducerea veniturilor şi scăderea consumului, noile reglementări din domeniu urmând să influenţeze această industrie.
Reporter: Cum a evoluat piaţa publicităţii, în ultimii ani?
Radu Florescu: Aş putea spune că piaţa publicităţii, în ultimii ani, nu a avut o evoluţie satisfăcătoare. Începând cu anul 2008, industria de advertising a înregistrat scăderi constante, ajungând până la nivelul de 50%. Acum, focusul se pune pe campanii cu rezultate vizibile care să atingă indicatori de performanţă ridicaţi. Industria de advertising a suferit un impact puternic din care publicitatea tradiţională a avut de suferit. Va trebui să facem mai mult cu mai puţine resurse.
Reporter: Ce factori au influenţat piaţa în mod negativ?
Radu Florescu: Economia. Marea recesiune cu care ne confruntăm în prezent şi pe care România încă nu a depăşit-o complet, reducerea veniturilor, scăderea consumului. Toţi aceşti factori combinaţi au un important impact asupra pieţei.
Reporter: Care dintre segmentele acestui sector este cel mai bine reprezentat în rezultatele financiare?
Radu Florescu: Creşteri importante sunt înregistrate în sectorul digital, care este în continuă creştere, trend ce se va menţine şi în viitor, potrivit estimărilor.
Reporter: Cum preconizaţi că va evolua întreg domeniul publicităţii?
Radu Florescu: Trendul se îndreaptă spre eficientizarea investiţiilor. Tre