Alina Bratu, Cristian Manafu şi Tudor Chirilă se află în spatele celor mai influente bloguri, potrivit topului realizat de ZeList.
Site-urile din vârful ierahiei ZeList, serviciul de monitorizare şi analiză a blogosferei, twittosferei şi presei online, vin din trei zone diferite. Umbrelaverde.ro este blogul unei campanii de responsabilitate socială, manafu.ro se ocupă de social media, iar tudorchirilă.blogspot.com este identitatea online a unuia dintre cei mai cunoscuţi artişti din România. Clasamentul se modifică de la o săptămână la alta şi este uneori contestat, dar, în ultima perioadă, cele trei bloguri au dominat topul.
„Umbrela Verde" este o campanie de responsabilitate socială corporativă lansată de un brand de bere în anul 2007. „Ideea a pornit de la nevoia de a comunica permanent cu susţinătorii noştri despre proiectele noastre şi de a le oferi informaţii despre cum pot proteja mediul înconjurător", povesteşte Alina Bratu, Corporate Affairs Manager al URBB & Carlsrom Beverage. Ea spune că blogul nu este doar o strategie de imagine a brandului.
„Dacă acesta a ajuns în Topul ZeList nu a fost pentru că am comunicat despre compania noastră, ci pentru că am pus pe primul loc interesele susţinătorilor noştri, pe care i-am implicat în toate proiectele derulate", subliniază Alina Bratu pentru „Adevărul". „Este un mix între public, campanii de protejare a mediului şi campanii online pe teme eco, al cărui scop este promovarea de iniţiative şi exemple de bună practică", adaugă Bratu, care coordonează blogul strategic şi editorial şi lucrează alături de o echipă specializată în comunicare online.
Spre deosebire de alte site-uri, umbrelaverde.ro a avut o strategie clară. Iniţial a folosit reclame convenţionale, apoi promovarea a fost
făcută în online, pentru a forma o comunitate care să împărtăşească ideile şi valorile campaniei.