În timp ce unii caută de zor anvelope de iarnă, alţii aşteaptă, câte o jumătate de zi, să le fie montate pe maşini. Cauciucurile noi s-au epuizat, iar importatorii le-au scumpit. „Gumele sh" sunt vândute direct din camioanele cu care sunt aduse în ţară.
De marţi, şoferii care vor fi prinşi circulând pe zăpadă sau polei, la volanul maşinilor echipate cu cauciucuri de vară, riscă să plătească amenzi cuprinse între 2500 şi 4000 de lei, aşa că, în acest weekend, gălăţenii au luat cu asalt atelierele de vulcanizare şi service-urile auto ca să schimbe anvelopele, cu cele de iarnă.
Deşi se ştia încă din vară că utilizarea acestui tip de cauciucuri a devenit obligatorie, sâmbătă şi duminică, până şi la micile „vulcanizări" din Galaţi, se lucra la câte patru-cinci maşini simultan, în timp ce şoferii altor câteva zeci de autoturisme îşi aşteptau rândul.
Feţele angajaţilor care demontează şi monteză roţi, fără nicio clipă de răgaz, trădează epuizarea. Afacerea „cauciucurilor de iarnă" a explodat, pur şi simplu.
„Şi încă este bine, dar nici nu vreau să-mi imaginez cum era dacă ar fi nins. Atunci să fi văzut aglomeraţie ! Că aşa-i românul, vine în ultimul moment ! Am ajuns să «încălţăm» pe zi câte 40 - 45 de maşini, că mai mult nu rezistă băieţii" spune Cristi Lungu proprietarul unuia dintre atelierele de vulcanizare de pe şoseaua de centură.
Număr triplu de clienţi
Acesta mai spune că au prioritate la montaj şoferii care şi-au cumpărat anvelopele de iarnă tot de la el.
„Mulţi dintre ei n-au venit încă, dar or să vină, că au montaj gratuit. Clienţii întreabă în continuare de anvelope noi, dar le-am vândut pe toate. Nu mai aduc, pentru că importatorii le-au scumpit cu până la 40 % şi nu vreau să rămân cu ele, nevândute", declară Cristi Lungu.
La un alt atelier de vulcanizare, aceeaşi situaţie.
@N_