Statul deţine 65% din compania pe care a umplut-o de datorii şi i-a pus administratori incapabili
După ce în 2010 compania Construcţii Aeronautice Ghimbav reuşea să obţină un profit de 807 lei, firma a anunţat că 2011 a fost încheiat cu pierderi de 2,293 milioane de lei, în condiţiile în care cifra de afaceri a societăţii a scăzut de peste nouă ori, de la 3,9 milioane de lei la 421.193 de lei. Adică pierderile firmei au fost de cinci ori mai mari decât afacerile derulate pe parcursul lui 2011.
Compania a ajuns la datorii de 27,628 milioane de lei, de aproape patru ori mai mari decât valoarea activelor imobilizate, de 7,699 milioane de lei. Din sumele datorate, 14,318 milioane de lei sunt datorii la bugetul statului, iar alte 11,802 milioane de lei sunt datorii preluate în urma divizării companiei IAR Ghimbav care ar fi trebuit să fie convertite în acţiuni, potrivit proiectului de divizare.
În aceste condiţii, administratorii au decis ca în acest an să fie vândute unele active nefolosite sau să fie închiriate unele spaţii disponibile, dar nefolosite. De asemenea, se vor căuta posibili investitori, „capabili financiar şi managerial”, în vederea asocierii în participaţiune sau creării unei societăţi cu capital mixt pe structura activelor productive ale companiei. De asemenea, o altă propunere a preşedintelui Consiliului de Administraţie, Constantin Bobâlcă, este „solicitarea deschiderii procedurii insolvenţei sau dizolvării şi lichidării voluntare, după caz”.
Una dintre cele două hale în care compania îşi desfăşoară activitatea este sub sechestru, fiind începute procedurile de executare silită.
Luna trecută, acţionarii companiei Construcţii Aeronautice Ghimbav au respins programul de restructurare al societăţii care prevedea fie restructurarea totală, fie păstrarea unui nucleu de opt angajaţi din cele 24 de persoane