Cu o diploma in economie la Universitatea din Napoli si una in "Business administration" la New York, Francesco Trapani a devenit CEO Bulgari in 1984, pe cand avea 27 de ani. Jobul sau s-a dovedit insa mai dificil decat a prevazut si nu se stie cat l-au ajutat diplomele in negocierile pe care a trebuit sa le poarte. Rolul esential a fost de mediator intre unchii sai, "guvernatorii" traditionalisti si dificili, si comunitatea financiara de la New York, Milano si Londra. El a incercat si reusit sa isi convinga intr-un final familia sa investeasca in parfumuri, accesorii si hoteluri care sa poarte brandul Bulgari. Se spune ca "a carmit la timp" pentru ca nava sa nu ia apa la bord, dupa o perioada mai dificila in anii 2000.
Trapani a supravegheat listarea Bulgari SpA la bursa de la Milano si la SEAQ, Londra, conduce un fond international de investitii in branduri italienesti de lux (Opera, pe care l-a si creat) si manageriaza o afacere de miliarde de euro, din actiunile careia detine 4,43%. In doua decenii Trapani a facut din Bulgari una din firmele cu cele mai rapide cresteri din sectorul bunurilor de lux. In timp ce economia italiana lancezea sub guvernarea lui Berlusconi, Bulgari ajungea numarul trei, dupa Cartier si Tiffany.
Sub conducerea sa, grupul a achizitionat Gerald Genta S.A., Daniel Roth S.A., producatori elvetieni de marca in orologeria de lux si Manufacture de Haute Horlogerie S.A. In februarie 2001, a fost creat si Bvlgari Hotels & Resorts, un joint-venture cu Marriott International / Ritz-Carlton.
Francesco Trapani e stranepotul lui Sotirio Bulgari, fondator grec al unuia dintre cei mai mari producatori de bijuterii de lux. Fiul unui chirurg si al Liei Bulgari, nepoata fondatorului, Francesco s-a nascut pe 10 martie 1957 la Roma. Are doi copii de la prima sotie si o fiica de la actuala prietena, Printesa Lorenza de Liechtenstein. Pri