Reţelele de socializare şi site-urile de dating online abundă în imagini dintre cele mai diverse, nenumărate ipostaze ce spun la fel de multe lucruri despre persoanele pe care le înfăţişează. Însă cei care speră să întâlnească în mediul virtual un potenţial partener ar trebui să fie conştienţi care este mesajul transmis prin intermediul unei „simple“ fotografii.
Poate că în acest caz o fotografie nu va spune chiar o mie de cuvinte despre cel care o postază, dar psihologul american Vivian Diller consideră că persoanele care apelează la mediul virtual pentru a scăpa de singurătate ar trebui să acorde ceva mai multă atenţie modului în care se prezintă celorlalţi, fie şi numai la nivel vizual, atâta vreme cât alegerea pe care o fac are impact asupra modului în care vor fi percepuţi şi, implicit, asupra tipului de persoane pe care îl vor atrage.
Fiecare ipostază prezentată într-o imagine formează anumite conexiuni în mintea persoanei care o priveşte. De exemplu, o tânără care este fotografiată în timp ce stă întinsă pe o canapea va fi percepută diferit de una care a pozat stând în picioare.
Înainte de a posta o fotografie de profil este indicat să-ţi formezi o idee despre media de vârstă a celor care folosesc un anumit site de dating. Persoanele de 20-25 de ani caută alte calităţi la un posibil partener decât cele de peste 30-35 de ani, de exemplu. Prin urmare, esenţial ar fi să cunoşti cât de cât audienţa căreia i te vei adresa pentru a ajunge să obţii rezultate cât mai apropiate de cele la care speri.
„Frumoşii“ sperie potenţialii parteneri
O fotografie de profil trebuie să respecte două reguli de bază: să transmită încredere în propria persoană şi să „vorbească“ despre cât de abordabilă este persoana în cauză. Mai exact, „traducerea“ atitudinii ar trebui să fie: „Mă bucur de viaţa mea şi dacă vei ajunge alături de mine, atunci ne