Scaderea temperaturii din ultima perioada va determina diminuarea vanzarii produselor societatii comerciale Bere Zimbru SA cu aproape 70%. Gheorghe Maftei, directorul SC Bere Zimbru SA a declarat: "Ca in fiecare an, luna septembrie este cea mai grea. Cand se apropie data de 28, suntem stresati, deoarece stim ca trebuie sa platim accizele si taxa pe valoarea adaugata pentru berea vanduta in luna august. Aceste taxe se ridica la mai multe miliarde de lei, pentru ca in luna anterioara vanzarile au mers destul de bine. Pe de alta parte, trebuie sa spun ca nu ne permitem majorarea pretului la produsele noastre, desi costurile de productie au crescut foarte mult in ultimii ani. Daca am creste preturile, berea produsa la noi nu s-ar mai vinde". Precizam faptul ca berea produsa la Bere Zimbru SA are un pret modic, destul de mic in comparatie cu cele practicate de alte societati cu un profil asemanator de productie. Gheorghe Maftei a explicat aceasta prin faptul ca, deocamdata, intreprinderea ieseana nu are inclus in pretul produselor sale si alte cheltuieli, cum ar fi o campanie promotionala foarte costisitoare. Cu toate acestea, incepand cu anul viitor, Bere Zimbru SA intentioneaza sa-si valorifice produsele intr-un nou ambalaj, caracteristic marilor producatori de bere. "Pe de alta parte, la ora actuala nu avem probleme cu stocurile de materii prime, dar se pare ca urmeaza o perioada destul de dificila pentru producatorii de bere, asa cum se intampla de altfel in fiecare an, cand incepe sezonul rece", a mai precizat Gheorghe Maftei. (B.I.)
Scaderea temperaturii din ultima perioada va determina diminuarea vanzarii produselor societatii comerciale Bere Zimbru SA cu aproape 70%. Gheorghe Maftei, directorul SC Bere Zimbru SA a declarat: "Ca in fiecare an, luna septembrie este cea mai grea. Cand se apropie data de 28, suntem stresati, deoarece stim ca trebuie sa pla