În subteranul din Bucureşti ar putea ca până la finalul anului viitor să ajungă 16 garnituri de metrou noi, produse de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), ei fiind câştigătorii celei mai noi licitaţii organizate de Metrorex pentru înnoirea parcului de trenuri.
"Anunţul oficial va fi făcut luni (azi - n. red.). Primii clasaţi au fost Bombardier şi CAF, dar diferenţa dintre oferta făcută de spanioli şi cea a celor de la Bombardier a fost de 20 de milioane de euro, aşa că ei au fost desemnaţi câştigători. Una dintre clauzele contractului cu CAF este că pe viitor vom putea suplimenta această comandă pentru încă opt trenuri. Primele dintre cele 16 ar trebui să ajungă la finalul anului viitor", a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.
Valoarea contractului este de aproximativ 100 de milioane de euro. Potrivit informaţiilor publicate de Mediafax, finanţarea acestui contract s-a făcut printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii şi bugetul de stat. Trenurile au în total 96 de vagoane şi vor înlocui garniturile vechi.
"Acum, circa 50% din trenurile Metrorex sunt noi, iar restul sunt vechi", a mai precizat Udrişte. Cele noi au venit de la canadienii de la Bombardier, în timp ce vechile garnituri sunt de construcţie de tip IV A. Pentru spanioli reprezintă practic primul pas realizat în subteranul din România, după ce aceştia au livrat metrouri în Mexic, Turcia, Suedia sau Anglia.
Problema energiei
În ceea ce priveşte alimentarea cu energie electrică a Metrorex, Udrişte spune că până în noiembrie va cumpăra energie tot de la Petprod, unul dintre cei mai mari furnizori din România, controlat de Jack Cutişteanu, după ce la ultimele licitaţii nu a primit nicio ofertă mai bună. Petprod este o companie care nu produce energie, plasându-se pe lanţul dintre producător şi consumatorul final de curent. @N