Marcel Barbut, proprietarul producatorului de materiale de constructii AdePlast din Oradea, a intrat ca investitor "austriac" pe piata locala in 1996 si in 14 ani a ajuns pe locul trei in topul producatorilor de mortare. Desi a primit pana acum sase oferte de preluare, le-a refuzat, pentru ca nu-i place sa lucreze pentru altcineva, dar vrea sa vanda businessul cand ajunge pe primul loc, pentru ca la 54 de ani "nu poate sa mai mute muntii din loc".
La intrarea in fabrica AdePlast de langa Ploiesti se simte ca se apropie sfarsitul crizei: camioanele intra si ies unul dupa altul in cea mai mare fabrica de mortare uscate din tara.
"Astazi (24 martie) asteapta 41 de camioane sa fie incarcate si deja au fost incarcate 23 (la ora 16:00), la care se mai adauga inca 27 de camioane la Oradea. Spre comparatie, in 2008 cand aveam o singura fabrica la Oradea vindeam 41 de camioane pe zi in perioada de varf", spune Barbut.
AdePlast a finalizat la sfarsitul anului 2008 o investitie de 16 milioane de euro in constructia unei fabrici de mortare langa Ploiesti, fiind a doua unitate de productie dupa cea de la Oradea. "Foarte multa lume m-a intrebat de ce am construit o fabrica atat de mare. Statistic, in perioada de varf iunie-septembrie se vinde jumatate din cantitatea dintr-un an si atunci trebuie sa ai capacitatea sa poti sa incarci cat mai multe camioane. In luna august din 2009 am livrat si 85 de camioane pe zi, capacitatea fabricii fiind de circa 100 de camioane pe zi", explica proprietarul AdePlast.
El se implica total in afacerea pe care a creat-o si este si propriul director de marketing, pentru ca a avut numai ghinioane in gasirea oamenilor potriviti - voiau salarii de mii de euro fara sa garanteze nimic.
"Stiu tot ce iese din firma, primesc rapoarte pe SMS, pe e-mail privind productia, livrarile, banii cheltuiti, vanzarile", spune Barbut