Botezul este Sfanta Taina prin care se intra din starea de blestem si pacat in starea de har si impartasirea Domnului Hristos, ne face partasi la roadele rascumpararii de pe Golgota, se iarta pacatul stramosesc si celelalte pacate. Botezul este usa de intrare in "imparatia cerurilor" (Matei 3,2; 4,17); este o "innoire a vietii" (Ioan 3,3-7); "facut prin lucrarea Sfantului Duh"(Tit. 3,5); care "iarta pacatele" (Faptele Apostolilor 2,38); iarta "pacatul stramosesc" (1 Corinteni 6,11); (Faptele Apostolilor 2,28; 22,16); (Ioan 3, 5 si 7). Prin Botez dobandim calitatea de "fii ai lui Dumnezeu" (1 Corinteni 12,13; Galateni 3,26-28) si mostenim fericirea cea vesnica" (Marcu 16,16). Botezul este absolut necesar pentru mantuirea sufletelor, pentru ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc si numai Botezul ne vindeca sufletele de acest pacat (Iov 14,4; Psalmul 50,6; Romani 5,12). Cel ce nu se curata de acest pacat ramane faptura veche si nu poate mosteni imparatia cerurilor (1 Corinteni 15,50; Coloseni 2,11-13). Botezul este Sfanta Taina, care prin intreita cufundare in apa sfintita, in numele Sfintei Treimi, impartaseste sufletului harul iertarii pacatelor si face din cel ce o primeste membru al Sfintei Biserici; e "nastere din apa si din Duh" (Ioan 3,5), pruncita de Mantuitorul cand a zis catre Sfintii Apostoli: "Mergand invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh..." (Matei 28,29).
Conform Sfintei Evanghelii si dupa sfintele canoane ale Bisericii (canoanele 46 - 50 apostolesti), dreptul de a boteza il au episcopul si preotul. Cand pruncul e in primejdie de moarte si in lipsa de preot, poate boteza orice credincios, afundand pruncul de trei ori in apa curata si rostind "Se boteaza robul (roaba) lui Dumnezeu (N) in numele Tatalui, Amin si al Fiului, Amin si al Sfantului Duh, Amin, acum si pururea si in vecii vecilo