Chiar dacă nu are experienţă în domeniu, noul şef al întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) este convins că va face faţă situaţiei pentru că, spune el, un manager bun se descurcă oriunde
„Adevărul“: Când începeţi munca în noul dumneavoastră post?
Andrei Domaşcan: Am şi început deja. De astăzi am intrat în funcţie.
V-a sfătuit cineva să participaţi al concurs?
Nu. Am văzut anunţul şi am depus documentele necesare. E adevărat că m-am consultat despre situaţia de la CFM şi despre criteriile de selectare. Pot spune că am răspuns la numeroase întrebări, unele destul de complicate pe care mi le-au pus membrii comisiei. A fost un veritabil examen şi, dacă am fost selectat, înseamnă că l-am susţinut cu brio.
Din datele culese de pe internet rezultă că nu aţi lucrat în acest domeniu.
E adevărat, dar parţial. În anul 1983, în studenţie, am lucrat în calitate de însoţitor de vagon (n.r. zâmbeşte).
Aţi lucrat, în schimb, mulţi ani în calitate de director la câteva întreprinderi care fac parte din grupul Sheriff. De ce aţi plecat de acolo?
Timp de zece ani am făcut naveta la Tiraspol, pentru că locuiesc la Chişinău. Am condus întreprinderi de acolo în baza unor contracte. La începutul anului 2012 am fost însă nevoit să plec, după ce grupul Sheriff a început să fie împărţit între proprietari, dar şi pentru că nu a mai fost prelungit contractul semnat cu mine.
Nu vedeţi o problemă în faptul că n-aţi activat în domeniul transportului feroviar?
În principiu, un manager trebuie să se descurce peste tot. În chestiuni tehnice specifice căilor ferate ar putea să apară anumite probleme, dar sunt suficienţi specialişti la CFM care m-ar putea consulta ca să iau deciziile corecte.
Spuneaţi că, înainte de a participa la concurs, v-aţi documentat asupra situaţiei de la CFM. V-aţi făcut şi anumite plan