Când spunem textile pentru designul de interior ne referim la tot ceea ce înseamnă ţesături destinate zonei de zi, a celei de dormit, a zonei de luat masa ori chiar zonelor exterioare ale unei case. Târgul Heimtextil, de la Frankfurt
Când spunem textile pentru designul de interior ne referim la tot ceea ce înseamnă ţesături destinate zonei de zi, a celei de dormit, a zonei de luat masa ori chiar zonelor exterioare ale unei case. Dată fiind importanţa ţesăturilor pentru o casă de om, venim şi vă aducem la cunoştinţă concluziile desprinse în urma celui mai important târg destinat lor, anume Heimtextil, încheiat la 12 ianuarie la Frankfurt şi desfăşurat de-a lungul a patru zile.
Ca o curiozitate, 42 de kilometri a reprezentat distanţa pe care vizitatorii târgului au avut-o de parcurs pentru a face un tur complet. Timp de patru zile aici a fost dat tonul în materie de trenduri pentru sezonul ’08/’09, au fost “expuse” textile, prognoze şi prezentări. Aşadar, ediţia din acest an ne propune să fim: vizionari, originali, magici sau vibranţi, produsele prezentate înscriindu-se în aceste repertorii de trend.
Vizionar. Trendul vizionar reprezintă futuristicul şi ultramodernul, reducţia şi purismul, folosirea neconvenţională a materialelor. Cromatic, acesta poate fi descris de folosirea pastelurilor reci şi cromate, a culorii albe, combinate cu accente iridescente de culoare, precum galbenul sau movul. Ţesăturile şi materialele sunt inspirate în mare de look-urile îngheţate şi sunt lipsite de ornamentaţie.
Original. Laitmotivul trendului original îl reprezintă viaţa în mediul natural. Materialele şi texturile sunt experimentale, structurate, organice, fluide, călduroase şi compacte. Designul ţesăturilor este inspirat de vegetaţie, asta însemnând că pe suprafaţa lor sunt ţesute în relief tot felul de reprezentări ma