Împrumutând numele de la fondatorul companiei din Russelsheim, Adam Opel (1837- 1895), noul model de oraş este întâiul din specia sa, mica citadină fiind probabil cel mai inedit şi năstruşnic model de serie ce poartă ca logo fulgerul argintiu. Încă de la un prim contact vizual frontal, spoilerul pacifică printr-o grilă zâmbitoare, iar ochii (farurile) prin care te priveşte citadina Opel aproape că îl transformă pe Adam într-un personaj la graniţa cu seria de desene animate „Cars”. Buburuza din Russelsheim insistă însă a fi tratat ca un model cât se poate de serios, Opel aplicând aceleaşi exigenţe calitative precum la Astra ori Insignia.
Pornind de cele 12 culori vii ale exteriorului şi posibilitatea optării între alte trei culori contrastante pentru plafon (maron, negru sau alb), cu denumiri ale nuanţelor vopselelor inspirate din jocuri de cuvinte având ca teme hituri muzicale, prelucrări din blockbustere sau replici celebre din filme, Opel Adam mizează pe o componentă lifestyle puternică ce nu are cum să nu vibreze cu generaţiile de tineri cărora li se adresează.
Opel a compactat un întreg vis în nişte dimensiuni de doar 3,69 metri lungime, pe o lăţime de 1,72 metri şi o înălţime de doar 1,48 metri. Măsurile mignone se extind şi asupra ampatamentului de doar 2,31 metri. Totuşi, volumul portbagajului măsoară 170 de litri, însă prin rabatarea micii banchete asimetrice, capacitatea de transport se augmentează la 660 de litri.
Opel înzestrează noua citadină Adam cu trei niveluri de echipare, JAM (cea modernă, la modă), GLAM (elegantă) şi SLAM (sportivă). Mezinul gamei va oferi posibilităţi multiple de configurare a interiorului cu materiale de calitate, cu texturi şi culori prezente pe modelele Opel din segmentele mai mari.
Exuberanţa şi optimismul continuă şi la interior prin bordul şi panourile uşilor cu posibilităţi de personalizare nemaiîntâlnite